Īpašnieks Valters Odziņš prezentē SIA Okrafts festivālā ICEBREAKERS'19

Lai gan līdzsvara dēļi ir specifisks nišas produkts, inkubatora septītās sezonas absolventu SIA Okrafts darbība liecina, ka pēc tiem ir pieprasījums – 2019. gada vasarā uzņēmums pārdevis jau vairāk nekā 250 dēļu vairākās pasaules valstīs

Anda Asere, db.lv

SIA Okrafts ražo līdzsvara dēļus un garos skrituļdēļus – t.s. longbordus. «Pirms pāris gadiem apmeklējām kādu pasākumu, pirmo reizi izbraucām ar longbordu, un iepatikās. Pirmā doma bija netērēt lielu naudu un uztaisīt pašiem, jo tā būs lētāk. Latvieši taču ir praktiski! Ņēmām un taisījām, protams, galu galā nekas lētāk nesanāca. Bijām uztaisījuši pirmos dēļus, cilvēkiem radās interese,» stāsta Valters Odziņš, SIA Okrafts īpašnieks. Pirms kāda no pasākumiem, kur bija paredzēts rādīt un stāstīt par saviem dēļiem, viņam sapnī radās ideja par līdzsvara dēli – tas ir dēlis uz apaļa ruļļa, uz kura cilvēks stāv un cenšas noturēt līdzsvaru. Valters tādu uztaisīja un paņēma līdzi uz tirdziņu, lai būtu, ar ko nodarboties, kamēr runā ar cilvēkiem. Beigās interese par jauno līdzsvara dēli bija lielāka nekā par garajiem skrituļdēļiem, un radās doma pievērsties to ražošanai. «Cilvēki, kas nāca klāt, interesējās nevis par longbordiem, bet balansa dēļiem, jo tas bija kaut kas neredzēts,» saka Valters.

Līdz produkta gala versijai uzņēmums nonāca vien pēc gada. «Ideja ir veca kā pasaule, princips ir gaužām elementārs – dēlis, kas uzlikts uz ruļļa. Pašu dēli uztaisīt ir vienkārši, bet lielākā māksla ir uztaisīt rulli – lai dēlis pa to neslīdētu un lai rullis nebojātu grīdu. Citi uzņēmumi uz ruļļa līmē smilšpapīru vai izmanto neapstrādātu koku, bet tad to nevar izmantot iekštelpās, jo tiek bojāta grīda. Ja zem koka ruļļa pakļūs kāds smilšu graudiņš, grīdā paliks švīka vai pat mazs caurumiņš – jo īpaši laminātā vai koka grīdā,» teic Valters.

Komanda izmēģināja dažādus variantus. Sākumā izmantoja gan vienkāršu koka rulli, bet tas nebija piemērots, jo slīdēja un plaisāja. Tad to pamēģinājuši aplīmēt ar ādu, kā arī devuši iespēju kanalizācijas caurulēm, bet tās slikti izskatījās, lūza, ja uz līdzsvara dēļa uzkāpa kāds lielāks vīrs. «Gribējām pieturēties pie dabiska koka, un šobrīd esam palikuši pie koka un korķa apvienojuma. Apstrādājām ruļļus ar korķa amortizācijas slānīti, kas izrādījās ļoti izturīgs un labi kalpojošs,» stāsta Valters.

Pilns raksts ir pieejams laikraksta Dienas Bizness elektroniskajā versijā >> https://www.dbhub.lv/raksti/dienas-bizness-elektroniski-10oktobris-2019

 

 

Dalīties