Saskaņā ar Pasaules Veselības organizācijas datiem, pasaulē katru gadu izmet 2,3 miljardus tonnu atkritumu. "Mūsu mērķis ir samazināt šo atkritumu daudzumu, ražojot produktu no pārstrādātas plastmasas vai viegli atjaunojamiem materiāliem", stāsta LU biznesa inkubatora komanda "ExTrash".

"ExTrash" ir 4 aizrautīgi jaunieši - Zane Medne, Lauma Marta Līberga, Raitis Grundulis, Justs Pauliņš. To unikālais produkts ir augstas kvalitātes glemping telts "The Hex", kas ražota no pārstrādātas plastmasas un viegli atjaunojamiem resursiem (bambusa, kaņepes), kā arī produkta izveidē tiek izmantots 3D printeris. Produkts dod iespēju ērti un patīkami atpūsties dabā, kā arī mazināt plastmasas atkritumu daudzumu.

            Tieši specifisko materiālu izvēle ir tā, kas projektu "ExTrash" padara unikālu starp konkurentiem. Tomēr, materiālu izvēle palēnina produkta prototipa izveides procesu. Komanda stāsta: "Šobrīd prototipa izveide ir nedaudz iestrēgusi, jo gaidām materiālu piegādi. Pārstrādāts PET tekstils Eiropā nav plaši pieejams, tāpēc tas jāpasūta no Āzijas vai Amerikas."

            Intervijā uz jautājumu, kā radās produkta ideja, komanda atbild: "Jau no paša sākuma zinājām, ka vēlamies saistīt savu ideju ar atpūtu brīvā dabā. Pārspriedām dažādus produktus - teltis, kempinga piederumus, apģērbus, taču sapratām, ka atpūtas tirgus paliek aizvien plašāks un piesātinātāks, tāpēc ir jāizceļas ar nišu. Visai komandai interesē ilgtspējīgs dzīvesveids, tāpēc likās loģiski doties šajā virzienā. Tā radās ideja par plašu, ērtu atpūtas telti."

            Komanda informē, ka tulīt pēc prototipa izveidošanas, tiek plānota produkta reklāmas izveide foto un video formātā. Lai gan produkts ir piemērots personām, kas dod priekšroku komfortablai atpūtai brīvā dabā un pievērš uzmanību vides problēmām, sākumā produkts tiks reklamēts kempingiem. Tādējādi plašāka mērķauditorijas uzmanība tiks pievērsta produkta unikālajām īpašībām. Vēlāk "ExTrash" glemping teltis plāno ieviest tirgū izmantojot internetveikalu kanālus.

            "ExTrash" uzskata, ka komanda ir viena no pamatlietām funkcionējošam un veiksmīgam biznesam. Komandai ir jāspēj sastrādāties, motivēt vienam otru attīstīties un pilnvērtīgi veikt darbu. Ir svarīgi, ka komanda sastāv no dažādu nozaru pārstāvjiem, kas spēj sniegt atšķirīgas zināšanas un idejas produkta attīstībai. Brīžos, kad pazūd motivācija, komandā visbiežāk izskan citāts - "Ja nesanāca pirmajā reizē, sanāks otrajā!"

            Balstoties uz šī brīža pieredzi, komanda akcentē: "Mūsuprāt, veiksmīgas uzņēmējdarbības pamatā ir neatlaidība un daudz darba. Ir jāsāk ar idejas izpēti, jāizprot konkurentus, mērķauditoriju un tirgu. Lieliska vieta, kur to uzsākt, ir biznesa inkubators. Tas sniedz atbalstu un stabilu pamatu pirmo soļu speršanai. Inkubators veido dažādas lekcijas, caur kurām izprast savu ideju un tās potenciālu. Taču galvenais ir uzticēties sev un izbaudīt procesu!"

 

Raksts tapis sadarbībā ar inkubatorā realizēto #futurecreators programmu, raksta autore: Loreta Šperliņa - Priedīte.

Dalīties