Kādā pēcpusdienā, Zoom platformā, kā jau šiem laikiem atbilstoši, tikos uz sarunu ar Elīnu Kravali, kura ir viena no idejas Divas skolotājas pārstāvēm. Viņa ir skolotāja, kurai ir svarīgi, lai ikvienam, arī bērniem un jauniešiem, ķermenis ar prātu būtu līdzsvarā. Divas skolotājas ir ideja, kas ir kā jauns, tikko uzsākts, bet vajadzīgs ceļš uz pārmaiņām – atbalsts, miers un balanss, kas trūkst šodienas skolēniem.

Pastāsti, kas ir Divas skolotājas, mazliet par sevi un komandu?

“Divas skolotājas” ir platforma skolēniem ar mērķi relaksēt prātu un ķermeni. Tajā ir ietverta meditācija, elpošanas vingrinājumi un kustības un dejas terapija audio un video formātā. Lai cik vienkārši tas arī neizklausītos, bet tik vienkārši tas arī ir – es un Beāte esam divas skolotājas. Mācu skolēnus 3. - 9. klasei, un Beāte līdzīgi, satikāmies jau vidusskolā. Vienu reizi, kopā veidojot sapņu ķērājus, citiem novēlējām piepildīt savus sapņus, un tagad vēlamies piepildīt savus. 

Kādēļ tieši Divas skolotājas?

Divas skolotājas labi atspoguļo to, kas atbild par divām pusēm, kas ir savstarpēji saistītas. Viena skolotāja atbild par prātu, un otra - par ķermeni. Tad ir tie divi skolotāji jeb mēs, kas atbild par abām funkcijām. Šis kaut kā veiksmīgi ir samiksējies.

Tātad viss ir noticis dabīgi. Kādā platformā ideja tiek realizēta?

Ideja tiek realizēta aplikācijas formā, lai tā būtu pieejama dažādās ierīcēs, tomēr tas nav viegls un ātrs process. Šobrīd tiek veidots gan šīs platformas saturs, gan arī pārējais. Idejas realizācija ir liels un interesants izaicinājums, bet mēs esam gatavas darboties un skatīsimies, kur vēlāk šis projekts mūs aizvedīs. 

Kāda ir idejas mērķauditorija?

Nevar piedāvāt 3.klases skolēnam to pašu, ko 9.klasei. Pašlaik pirmie video ir posmam 1. – 5.klasei. Laika gaitā mēs skatīsimies, kā un ko labāk pielāgot, lai katram būtu pēc iespējas atbilstošāks. Katrs bērns un viņa attīstība ir citādāka - kas vienam var palīdzēt, tas otram ne.

Kādi ir lielākie ieguvumi skolēniem no šīs programmas?

Relaksācija prātam un ķermenim, bet, lūkojoties nāktonē, mēs vēlamies ieviest domu čalotavu. Tomēr, lai tur nebūtu vienkārši: “Čau, kā iet?”, bet gan sadaļa ar dienas jautājumiem vai aktualitātēm, par kurām var diskutēt. 

Vai arī citur Latvijā un citās pasaules valstīs pielieto elpošanas vingrinājumus un kustības un dejas terapijas audio, lai palīdzētu skolēniem?

Ja skatāmies plašāk, tas tomēr ir populārāks ārvalstīs. Protams, šīs plaformas vairāk koncentrējas uz prātu un tad ķermeni – joga vai pilates. Mēs nekategorizējam, ka ir meditācija vai joga, bet miksējam to visu kopā, lai pēc iespējas labāk pielāgotu skolēniem. 

Viens padoms vai novelējums tiem, kuri vēlas realizēt kādu vēl sev nerealizētu sapni par reālu ideju?

Pieņemt kritiku no cilvēkiem, no kuriem prasītu padomu. Šo derētu dzirdēt un atcerēties cilvēkiem, kas ko sāk. Bieži mēs zinām, ka varam, bet tomēr līdz galam sev nenoticam, taču patiesībā - kā uzzināsi, vai esi gatavs kam jaunam, ja neesi pamēģinājis? Tādēļ daudz nedomāt un vienkārši darīt, lielākā kļūda ir nepamēgināt tikai tadēļ, ka pats un apkārtējie nav vienkārši līdz galam noticējuši!

Raksts tapis sadarbībā ar inkubatorā realizēto #futurecreators programmu, raksta autors: Simona Sindija Alkšere.

Dalīties