Mūsdienās bērni aizvien mazāk radoši darbojas un, pateicoties dažādām tehnoloģijām, vairāk laika pavada pie ekrāniem, taču nedrīkst aizmirst, ka bērnu attīstībai ir svarīga tieši praktiska darbošanās – lai tie spētu attīstīt savu motoriku un radošumu. Fox The Maker ir divu mammu radīts zīmols. Šajā pavasarī uzņēmuma pārstāves aktīvi piedalās LU studentu Biznesa inkubatora komandā.

 Galvenā motivācija komandas dalībniecēm Agritai un Lienei ir viņu pašu bērni. “Pašas esam mammas, daudz cenšamies piedāvāt saviem bērniem nodarbes bez televizora, telefona, lai viņi ko iemācītos, attīstītos – tādas vērtības vēlamies ielikt arī savos produktos.” stāsta Agrita.

Zīmols piedāvā radošo komplektu abonementu bērniem. Komplektā ir kaste ar visiem nepieciešamajiem materiāliem konkrēta radošā uzdevuma veikšanai. “Produktu mērķis ir ne tikai ļaut bērniem izklaidēties un patīkami pavadīt laiku, bet arī iemācīties daudz ko jaunu. Piemēram, šūšana un auduma apdruka ir ne tikai jautras nodarbes, bet tās arī attīsta bērnu motoriku,” skaidro Liene, “visas šīs nodarbes bērniem tāpat būtu jāiemācās, mēs to procesu padarām interesantu un jautru, kā arī pieejamu izpildei mājās.”

Komandā strādā Agrita, Liene un “testētāju komanda”, kas ir viņu bērni. Agrita pārvalda uzņēmuma mājaslapu un rūpējas par pasūtījumu apstrādi, taču Lienes pārziņā ir sociālie tīkli, zīmola identitāte, grafiskais dizains un komunikācija ar klientiem, abas kopā strādā pie produktu izstrādes. Vaicājot, kur uzņēmējas smeļas iedvesmu savām idejām, Liene norāda: “Nav tā, ka tikai gadu ar šo nodarbojamies, arī iepriekš pašas piedāvājām bērniem savas idejas. Sapratām, ka ir mammas, kurām ir mazāk ideju, laika, iespēju, un izdomājām to piedāvāt kā produktu.”

Sākotnēji uzņēmums ražoja atsevišķas radošās kastes. Noskaidrojot, uz ko uzņēmums virzās, tika pilnveidota ideja par abonēšanas līniju. “Mūsu galvenais mērķis ir izveidot abonēšanas līnijas. Esam palaidušas pirmo abonēšanas līniju – radošos komplektus. Līdzīgi kā žurnāla abonēšanā – vienreiz abonē, un tad katru mēnesi saņem jaunu komplektu. Katrs komplekts ir citādāks, iemāca ko jaunu un kā rezultāts tiek uzbūvēts rotaļlaukums, jo visas kastes savā starpā ir savienojamas.  Mums bija svarīgi, lai kastes pēc tam nemētājas apkārt. Pašām nepatīk, ka mājās ir pieci dažādi konstruktori, kurus nevar savienot kopā.” stāsta Agrita. Nākotnes vīzijā uzņēmumam būtu vairākas abonēšanas līnijas dažādu vecuma grupu kategorijām ar atbilstošām radošām kastēm.

Uz jautājumu “Kāpēc Fox the Maker?” komanda atbild - lapsa nav tikai viltīga. Viņa ir gudra, prot izmantot pieejamos resursus lietpratīgi un ir skaista, kā arī oranžs ir dzeltenās jautrības un sarkanās neatkarības savienojums – kopā sanāk jautrs, izglītojošs radītājs.

Raksts tapis sadarbībā ar inkubatorā realizēto #futurecreators programmu, raksta autors: Luīze Tone.

 

Dalīties